قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس - شها

برج خنک کننده فایبرگلاس از 30 تا 6000 تن تبرید

قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس - شها

برج خنک کننده فایبرگلاس از 30 تا 6000 تن تبرید

سیم کشی برج خنک کننده

سیم کشی برج خنک کننده


سیم کشی برج خنک کننده از روش های استاندردی پیروی میکند که به آنها سیم کشی صنعتی یا در اصطلاح عامیانه سیم کشی سه فاز میگویند . البته اطلاعات بیشتر و فنی تر رو در سایت صنایع شها قرار دادیم که میتونید مطالعه بفرمایید . در این نوع سیم کشی PLC جایگاه بسیار مهمی دارد همچنین خیلی از سیستم های تبریدی نیز از این نوع سیم کشی استفاده میکنند. در این سیم کشی 3 عدد فاز 25 آمپر و یک عدد NULL نیاز میباشد . ارت به زمین متصل میوشد و جهت اطمینان از ارت کاملا زره دار که به بدنه ساتمان وصل نشده باشد باید استفاده گردد . یعنی ارت مستقیم داخل زمین کاشته شود .


برج خنک کننده نیز مانند سایز دستگاههای که با آب سر کار دارند امکان نشتی ممکن هست داشته باشند به همین دلیل توصیه میگردد ارت کاملا ایمن باشد و به اسکلت فلزی ساختمان جوش نشود .

اساس کار برج خنک کننده

اساس کار برج خنک کننده

برج خنک کن یا برج خنک کننده بر اساس معیار سیرکوله سازی مداخله آب با هوا کارمیکند این مقدار خنک کنندگی برای میزان کاهش 12 درجه ای بسیار عالی میباشد . از این رو بسیاری از چیلرهای تراکمی به همین روش خنک میگردند .


بنای کار برج خنک کننده بر مبنای برقرار سطح تماس گسترده آب تا حد ممکن با هوای جاری برای مدت زمان طولانی مدت می باشد. در نوع اسپری برج خنک کننده، کل زمان تماس آب و هوا می تواند با افزایش ارتفاع برج، افزایش یابد که باعث افتادن آب از فاصله بیشتر می شود. در صورتی ارتفاع برج را بینهایت در نظر بگیریم، دمای آب سرد تولیدی برابر با مرطوب هوا و دمای هوای خروجی نیز برابر با دمای آب داغ ورودی (محدوده ی سایکرومتریک) خواهد بود.


بدیهی است که برجی با ارتفاع بینهایت به پول بینهایتی هم نیاز دارد، بیشتر در عمل، محدوده های ساختاری ابتدا خود را نشان می دهند. طراحان برج خنک کننده همان اوایل به این مشکل بر خوردند و برای آن استفاده از پکینگ را پیشنهاد داده اند که باعث افزایش نرخ انتقال حرارت می شود.


اگرچه پکینگ برج خنک کننده به عنوان سطح انتقال حرارت شناخته می شود، اما این تعریفی درستی نیست. سطح انتقال حرارت در برج های خنک کننده در حقیقت سطح خود آب است. پکینگ صرفا به عنوان یک واسطه باعث افزایش سطح تماس آب با هوا (افزایش نرخ انتقال حرارت)، و همچنین افزایش زمان تماس بین آب و هوا(افزایش مقدار انتقال حرارت) می شود.


انواع پکینگ


به طور کلی دو نوع پکینگ در برج خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد که اسپلش و پکینگ مدیا گفته می شود. انواع دیگر پکینگ مدیا ممکن است در برج های با پیکربندی جریان متقابل و جریان مخالف مورد استفاده قرار بگیرد.


صفحات پکینگ یا پکینگ مدیا در اشکال مختلف و میکرو سازه تولید می شوند که هرکدام دارای ویژگی خاصی می باشد و برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. پکینگ ها بر مبنای جایگزینی مستقیم، بهبود عملکرد و سازگاری با شرایط آب انتخاب می شوند.هر پکینگ مشخصات عملکردی مشخصی دارد که برای بارهای حرارتی، سرعت جریان، کیفیت آب، و همچنین توان مختلف ساخته می شوند.


انواع طراحی های پکینگ مدیا :


اسپلش پکینگ ها نیز بر مبنای افزایش سطح ارتباطی بین آب و هوا طراحی شده اند با این تفاوت که به جای عبور از میان صفحات، سطح قطرات آب را افزایش می دهد. این عمل با شکستن قطرات آب به قطرات کوچکتر انجام می شود. این پکینگ ها همچنین باعث آب مدت زمان بیشتری در معرض هوا قرار بگیرد. اسپلش ها از تکه های چوب و یا از  پو وی سی یا پلی اتیلن ساخته می شوند.

برج خنک کن

 برج خنک کن  بر اساس آخرین استانداردهای روز  جهانی و کارکرد در شرایط عادی و سخت ( تابش آفتاب، محیط غبار آلود و آلوده، آب گردشی با سختی و آلودگی بالا و...(  طراحی و تولید شده است .


 برج خنک کن  سازه و بدنه برج های خنک کننده سری فایبر از جنس فایبرگلاس می باشد. ؛ بدنه ی دستگاه و حوضچه ی آن از مواد کامپوزیتی، از جنس الیاف شیشه و کربن تقویت شده بارزین ایزو فتالیک پلی استر و مقاوم در برابر اشعه مضر خورشید .U.V و رنگ سفید مقاوم در برابر پوسیدگی ساخته می شود.


 حوضچه دستگاه برج و فن استک آن به صورت یکپارچه بوده و پنل های بدنه بصورت سوار شده بر روی ستونها نصب می گردد. این مساله تعمیرات و جابجایی آسان برج خنک کن را در شرایط اضطراری فراهم می آورد.قطعات سازه و بدنه ی برج های خنک کن سری فایبر شامل تشتک آب خنک ، ستو نها، لوورها، پنل های بدنه و فن دک DOCK برج خنک کن از جنس کامپوزیت ساخته می شود. کامپوزیت مورد استفاده در برج خنک کن از جنس فایبرگلاس با ترکیب ژل کوت پلی استر غیراشباع ایزوفتالیک )لایه رویی دارای پوشش رنگی و مقاوم در برابر نفوذ آب و خوردگی و اشعه( U.V  ، انواع الیاف شیشه متناسب با نوع قطعه و رزین پلی استر غیر اشباع ایزوفتالیک ویژه ساخت برج خنک کن تشکیل شده گردیده است .

ضخامت قطعات با حداکثر لایه های مورد نیاز می باشد.  ساپورتهای داخلی جهت نشیمن پکینگ، لوله و قطره گیرها از ورق گالوانیزه ی گرم خم شده  تهیه شده است.

تعریف سیستم سیرکوله برج خنک کننده

تعریف سیستم سیرکوله برج خنک کننده


سیستم های برج خنک کننده از یک پروانه تشکیل شده است که به صورت مستقیم یا توسط غربیلک و تسمه درو محوره Y در جهت X در حال چرخش میباشد . عمر این تسمه ها و زههای غربیلک معمولا 3 سال می باشد . قعطعات تماما ضد آب میباشد و فرسایش یا سایش در حداقل میباشد .