قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس - شها

برج خنک کننده فایبرگلاس از 30 تا 6000 تن تبرید

قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس - شها

برج خنک کننده فایبرگلاس از 30 تا 6000 تن تبرید

اساس کار برج خنک کننده

اساس کار برج خنک کننده

برج خنک کن یا برج خنک کننده بر اساس معیار سیرکوله سازی مداخله آب با هوا کارمیکند این مقدار خنک کنندگی برای میزان کاهش 12 درجه ای بسیار عالی میباشد . از این رو بسیاری از چیلرهای تراکمی به همین روش خنک میگردند .


بنای کار برج خنک کننده بر مبنای برقرار سطح تماس گسترده آب تا حد ممکن با هوای جاری برای مدت زمان طولانی مدت می باشد. در نوع اسپری برج خنک کننده، کل زمان تماس آب و هوا می تواند با افزایش ارتفاع برج، افزایش یابد که باعث افتادن آب از فاصله بیشتر می شود. در صورتی ارتفاع برج را بینهایت در نظر بگیریم، دمای آب سرد تولیدی برابر با مرطوب هوا و دمای هوای خروجی نیز برابر با دمای آب داغ ورودی (محدوده ی سایکرومتریک) خواهد بود.


بدیهی است که برجی با ارتفاع بینهایت به پول بینهایتی هم نیاز دارد، بیشتر در عمل، محدوده های ساختاری ابتدا خود را نشان می دهند. طراحان برج خنک کننده همان اوایل به این مشکل بر خوردند و برای آن استفاده از پکینگ را پیشنهاد داده اند که باعث افزایش نرخ انتقال حرارت می شود.


اگرچه پکینگ برج خنک کننده به عنوان سطح انتقال حرارت شناخته می شود، اما این تعریفی درستی نیست. سطح انتقال حرارت در برج های خنک کننده در حقیقت سطح خود آب است. پکینگ صرفا به عنوان یک واسطه باعث افزایش سطح تماس آب با هوا (افزایش نرخ انتقال حرارت)، و همچنین افزایش زمان تماس بین آب و هوا(افزایش مقدار انتقال حرارت) می شود.


انواع پکینگ


به طور کلی دو نوع پکینگ در برج خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد که اسپلش و پکینگ مدیا گفته می شود. انواع دیگر پکینگ مدیا ممکن است در برج های با پیکربندی جریان متقابل و جریان مخالف مورد استفاده قرار بگیرد.


صفحات پکینگ یا پکینگ مدیا در اشکال مختلف و میکرو سازه تولید می شوند که هرکدام دارای ویژگی خاصی می باشد و برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. پکینگ ها بر مبنای جایگزینی مستقیم، بهبود عملکرد و سازگاری با شرایط آب انتخاب می شوند.هر پکینگ مشخصات عملکردی مشخصی دارد که برای بارهای حرارتی، سرعت جریان، کیفیت آب، و همچنین توان مختلف ساخته می شوند.


انواع طراحی های پکینگ مدیا :


اسپلش پکینگ ها نیز بر مبنای افزایش سطح ارتباطی بین آب و هوا طراحی شده اند با این تفاوت که به جای عبور از میان صفحات، سطح قطرات آب را افزایش می دهد. این عمل با شکستن قطرات آب به قطرات کوچکتر انجام می شود. این پکینگ ها همچنین باعث آب مدت زمان بیشتری در معرض هوا قرار بگیرد. اسپلش ها از تکه های چوب و یا از  پو وی سی یا پلی اتیلن ساخته می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.